Ontwikkeldoelen en actieplan
Professioneel vakmanschap
“Aan het eind van blok 3 (Maart 2019) wil ik op zijn minst één cursus Unity zelfstandig gevolgd hebben (los van school). Zodat ik aan mijn eigen project kan beginnen.” Uiteraard ga ik dit op school ook aangereikt krijgen, maar ik wil graag hiernaast ook zelf aan de slag met een eigen project zonder tijdsdruk.
Onderzoekend vermogen
"Tijdens het derde semester verdiep ik mezelf in het design van videogames, op deze manier hoop ik verschillende technieken te ontdekken en mijn dagelijkse workflow te verbeteren." Door het verbreden van mijn grenzen als het aankomt op onderzoek naar gamedesign hoop ik verder te kijken dan ik momenteel doe. Momenteel heb ik erg veel moeite met fatsoenlijk designen en daarom wil ik mezelf er meer in verdiepen om aan het eind van het 2e blok een game zelfstandig gemaakt te hebben.
Leervermogen
"Aan het eind van ieder blok in het komende studiejaar, reflecteer ik op mijn werkwijze, planwijze & vraag ik feedback aan omstanders die ik vervolgens verwerk. Dit om aan het eind van jaar twee beter in mijn schoenen te staan." Door op deze manier iedere keer te kijken naar mijn werkwijze en om eventuele fouten eruit te halen werk ik continu aan deze competentie, gedurende de rest van de opleiding hoop ik deze manier van werken vast te houden.
Communicatief vermogen
“Gedurende het project PGD neem ik minimaal 1 keer per schooldag contact op met mijn projectgroepje. Dit om te kijken of er nog aan zaken gewerkt kan worden voor eventuele deadlines. Op deze manier heb ik aan het eind van het project niet het gevoel onbruikbaar te zijn.” Dit lijkt me een mooie manier om aan communicatief vermogen te werken, ik wil nog wel eens buitenspel staan als het aankomt op het volgen van de Discord of WhatsApp groep, dit los ik hiermee op.
Beroepsethiek en maatschappelijke oriëntatie
“Gedurende de lessen van BEMO stel ik mezelf open op tegenover de mening van anderen, door te discussiëren met deze personen hoop ik aan het eind van het blok meer tolerantie op te bouwen tegen anderen.” Zoals ik eerder beschreef vind ik het hier en daar moeilijk om andere mensen te begrijpen, ethisch maar ook sociaal gezien. Ik zou hier graag wat aan doen en door dit leerdoel hoop ik vooruitgang te boeken.
Samenwerken
De competentie samenwerking komt in het aankomende project weer naar boven, het leerdoel van communicatief vermogen sluit hier mooi op aan. Hierdoor werk ik aan beide competenties in één keer. Gedurende het project: "Project Game Development (PGD)" laat ik aan mijn projectgenoten zien dat ik in staat ben tot professionele samenwerking.
Maak jouw eigen website met JouwWeb